Dzięki umiejętności obsługi programu Microsoft Access pracownicy zajmujący się przetwarzaniem informacji mogą z łatwością uzyskiwać dostęp do danych, w prosty sposób tworzyć czytelne raporty oraz bezpiecznie udostępniać dane w środowisku sieci Web.
Forma szkolenia: warsztaty praktyczne z wykorzystaniem komputerów i projektora, praca online i w programie MS Access.
Wymagania wstępne
Uczestnicy kursu powinni sprawnie posługiwać się dowolnym systemem z rodziny Windows i mieć podstawowe doświadczenie związane z pracą w programie Access.
Szkolenie to realizujemy tylko w formule dedykowanego szkolenia dla firm, dostosowanego do potrzeb klienta biznesowego. Zapraszamy do złożenia zapytania ofertowego.
Zapytanie ofertowe >>
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone dla pracowników biurowych, zajmujących się przetwarzaniem informacji, tworzeniem raportów oraz udostępnianiem danych w Internecie.
Cel szkolenia:
Na kursie uczestnik dowie się, jak tworzyć zaawansowane kwerendy (także przy użyciu języka SQL), przygotować wygodny interfejs składający się z formularzy i raportów a także, w jaki sposób wykorzystać w swojej bazie możliwości języka VBA.
Korzyści ze szkolenia:
Korzystanie z programu Microsoft Access niesie za sobą wiele korzyści w codziennej pracy biurowej:
- Szybsze uzyskiwanie lepszych rezultatów
- Gromadzenie i aktualizowanie informacji bezpośrednio ze źródła
- Tworzenie wielu raportów z różnymi widokami tych samych informacji
- Pobieranie i używanie informacji z wielu źródeł
- Szybkie rozpoczynanie pracy dzięki zastosowaniu gotowych rozwiązań
- Szybkie tworzenie tabel niezależnie od stopnia złożoności bazy danych
Program szkolenia:
- Tabele
- Zaawansowana modyfikacja właściwości tabeli
- Modyfikacja klucza podstawowego
- Analiza danych w tabeli
- Relacje
- Kwerendy
- Zaawansowane właściwości kwerend
- Filtrowanie, sortowanie, grupowanie danych
- Praca z wieloma rekordami
- Wyszukiwanie właściwości z wielu tabel
- Kwerendy SQL
- Formularze
- Formularze oparte o kwerendy
- Podformularze
- Optymalizacja pracy z formularzami
- Raporty
- Tworzenie raportów w oparciu o kwerendy
- Podraporty
- Zaawansowana praca z raportami
- Makra
- Tworzenie makr, zestawianie akcji
- Przykłady wykorzystania makropoleceń
- Import i eksport danych
- Wymiana, import, kopiowanie danych między Accessem, Excelem, Wordem