Zapraszamy na szkolenie zwiększające efektywność pracy w programie Microsoft Excel. Poznaj dobrze obsługę arkuszy kalkulacyjnych i pracuj szybciej z liczbami, tabelami i wykresami.
Podczas szkolenia poznasz m.in. techniki tworzenia wykresów, zarządzanie skoroszytami, tabele przestawne i filtrowanie. Po kursie szybko uporządkujesz ważne dane oraz z łatwością stworzysz dokumenty i raporty, które zrobią wrażenie na Twoich przełożonych, współpracownikach i klientach.
Każde szkolenie dostosowujemy do oczekiwań uczestników.
Forma szkolenia: warsztaty praktyczne (minimum teorii). Rozwiązujemy razem zadania symulujące realne wyzwania w pracy. Możemy omówić Twój konkretny problem.
W cenie szkolenia:
- Dojazd trenera do klienta
- Autorskie materiały szkoleniowe (pdf)
- Notatniki i długopisy
- Certyfikaty ukończenia
- Możliwość zadawania pytań 6 miesięcy po szkoleniu (przez email)
- Ewaluacja: Testy wiedzy PRZED, ankieta oceniająca szkolenie z raportem
- Opcjonalnie: Catering, komputer z Microsoft 365, zewnętrzna sala, testy wiedzy PO szkoleniu
Sprawdź również inne poziomy: Excel podstawy, Excel zaawansowany
Więcej o szkoleniu: Adresaci, Cel, Korzyści, Program
Szkolenie to realizujemy tylko jako dedykowane szkolenie dla firm, dostosowanego do potrzeb klienta biznesowego.
Zapytanie ofertowe >>
Adresaci szkolenia:
Osoby wykorzystujące w swojej pracy komputer, które chcą zwiększyć szybkość pracy z wszelkiego rodzaju danymi oraz nauczyć się analizować te dane (wymagana dobra znajomość obsługi komputera i podstawowa znajomość programu MS Excel).
Cel szkolenia:
- Podniesienie kwalifikacji zawodowych i szybkości pracy.
- Samodzielne rozwiązywanie codziennych problemów.
- Zwiększenie efektywności pracy z danymi.
Korzyści ze szkolenia:
- oszczędzisz sporo czasu realizując powierzone zadania łatwiej i szybciej,
- podwyższysz poziom kompetencji zawodowych,
- zwiększysz szanse na awans lub znalezienie ciekawej i dobrze płatnej pracy,
- będziesz efektywniej analizować informacje,
- nauczysz się podejmować dobre decyzje w oparciu o uporządkowane dane,
- szybko i atrakcyjnie zaprezentujesz efekty swojej pracy,
- sprawniej zarządzisz informacjami biznesowymi.
Program szkolenia:
HARMONOGRAM i GODZINY: Pobierz
Poniżej przykładowy program na 2 dni, 14 godzin.
Zawsze dostosowujemy go do potrzeb grupy, dlatego zrealizowany program może się trochę różnić.
1. Zarządzanie danymi i formatowanie
- Wprowadzanie, edycja danych i podstawowe formaty (liczby, waluty, daty, tekst)
- Ustawienia czcionek, wyrównania, obramowania i cieniowania
- Scalanie komórek, style komórek, malarz formatów
- Wklejanie specjalne (wartości, formuły, formaty, transpozycja)
- Narzędzie Wyczyść, wypełnianie serią, nazwy zdefiniowane
2. Formuły i funkcje (w tym finansowe)
- Podstawy formuł, adresowanie względne/bezwzględne
- Funkcje matematyczne, statystyczne, logiczne (JEŻELI, ORAZ, LUB)
- Funkcje wyszukiwania (WYSZUKAJ.PIONOWO, X.WYSZUKAJ), funkcje daty i czasu (DZISIAJ, TERAZ, itp.)
- Funkcje tekstowe (LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU itp.), podstawy funkcji finansowych (np. PMT, PV, FV)
- Zagnieżdżanie funkcji, rozlewanie się formuł i inspekcja formuł
3. Analiza i przetwarzanie danych
- Sortowanie jedno- i wielopoziomowe (także po kolorze)
- Filtrowanie podstawowe i zaawansowane (symbole wieloznaczne, filtry tekstu/liczb/dat)
- Sumy częściowe i grupowanie/rozgrupowanie danych
- Narzędzia danych: znajdź/zamień, tekst jako kolumny, poprawność danych, usuń duplikaty, wypełnianie
- Podstawy importu danych (CSV, sieć Web, wstęp do Power Query)
4. Formatowanie warunkowe
- Reguły wyróżniania komórek (wg wartości)
- Paski danych, skale kolorów, zestawy ikon
- Tworzenie własnych formuł formatowania, menadżer reguł
5. Tabele i wykresy przestawne
- Tworzenie tabel przestawnych, grupowanie, sortowanie i filtrowanie
- Zmiana typów podsumowań, obliczenia niestandardowe (pole obliczeniowe)
- Sumy częściowe, sumy końcowe, układ raportu, odświeżanie i zmiana źródła danych
- Tworzenie i modyfikowanie wykresów przestawnych
6. Wykresy
- Tworzenie, przenoszenie, modyfikowanie elementów wykresu
- Zmiana zakresu danych, style, układy, kolory, szablony wykresu
- Wykresy kombinowane, filtrowanie wykresu
7. Prezentacja i drukowanie
- Blokowanie okienek, linie siatki, nagłówki arkusza, komentarze
- Przygotowanie do druku (marginesy, orientacja, skalowanie, obszar i tytuły wydruku)
- Nagłówek i stopka, widoki (normalny, podgląd podziału stron, układ strony)
8. Chronienie pliku i zarządzanie skoroszytami
- Ustawianie haseł do pliku, ochrona arkuszy i zakresów
- Blokowanie i ukrywanie formuł
- Praca z wieloma arkuszami (tworzenie, przenoszenie, kopiowanie, łączenie)
- Organizowanie skoroszytów (dostosowywanie struktury, widoków)