Zastanawiasz się jak Facebook, Linkedin, Twitter, mikroblogi, blogi, Quora, fora internetowe itp. mogą pomóc Twojej dzialalności? Zapraszamy na szkolenie dzięki któremu dowiesz się jak można wykorzystać media społecznościowe i content marketing do promocji Twoich produktów i usług!
Więcej o szkoleniu: Adresaci, Cel, Korzyści, Program
Szkolenie to realizujemy tylko jako dedykowane szkolenie dla firm, dostosowanego do potrzeb klienta biznesowego.
Zapytanie ofertowe >>
Adresaci szkolenia:
- Osoby odpowiedzialne za prowadzenie działań PR, komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej w firmach i instytucjach państwowych
- Pracownicy działów marketingu i promocji
- Specjaliści od e-marketingu
- Osoby odpowiedzialne za kontakty z mediami
- Specjaliści od wizerunku
- Project managerowie w segmencie media/internet
- Promotorzy w segmencie MICE
- Specjaliści od HR i rekrutacji poszukujący nowych metod
- Business Researcherowie
- Właściciele małych i średnich firm poszukujący nowych środków budowania relacji z konsumentami
Cel szkolenia:
Uczestnik szkolenia:
- Pozna specyfikę polskiego rynku social media,
- Zapozna się ze wszystkimi nowymi, popularnymi w Polsce i na świecie, trendami związanymi z serwisami społecznościowymi
- Dowie się, jak można efektywnie wykorzystać social media we współczesnych procesach komunikacyjnych
- Zdobędzie praktyczną wiedzę o wykorzystaniu social media w strategiach marketingowych i wizerunkowych marek, produktów i usług
- Pozna nowoczesne sposoby promowania treści
Program szkolenia:
Przykładowy program szkolenia - dostosujemy go do Państwa potrzeb na podstawie analizy przed szkoleniem.
1. Jak social media i Content Marketing zmieniają i będą zmieniać komunikację
2. Polski rynek social media
- Rodzaje internetowych narzędzi komunikacji społecznościowej, przykłady ich zastosowań (Facebook, Snapchat, Quora, Google+, Pinterest, Goldenline, LinkedIn, Blogi i mikroblogi: Twitter, Fora dyskusyjne etc.)
- Użytkownicy serwisów społecznościowych / adresaci przekazu – klasyfikacja według typów serwisów i modeli użytkowania
- Content Marketing: rodzaje treści i ich skuteczność
- Media społecznościowe w biznesie: korzyści, typowe słabości i błędy – jak uniknąć zagrożeń
- Rynek usług komunikacji społecznościowej – jak korzystać z tego co jest rzeczywiscie potrzebne i sensowne
3. Faza pierwsza: Przygotowanie planu i strategii w social media
- Budowa strategii komunikacji w społecznościach internetowych:
- określenie celu lub celów działania
- Analiza i wybór narzędzi społecznościowej komunikacji
- Tworzenie harmonogramu, budżetu oraz KPI’s projektu komunikacyjnego
- Dobór metodologii i narzędzi pomiaru efektów działań
- Realizacja, monitoring i estymacja kampanii
4. Faza druga: Adaptacja strategii w strukturze organizacji
- Czy social media są dla mojej firmy/instytucji czyli powrót do fazy pierwszej i odpowiedzi na pytanie, czy masz cele, które możesz zrealizować za pomocą społecznościowych narzędzi?
- Wiedza, integracja działań i struktur jako podstawy efektywnych działań społecznościowych
- Social media wykorzystane dobrze lub źle – galeria przypadków i przykładów
5. Faza trzecia: Działanie
- Jak to wygląda na co dzień – praktyczna realizacja działań w social media
- Taktyka a strategia, czyli o przewagach dobrze przemyślanej elastyczności
- A jeśli zdarzy się kryzys…
6. Faza czwarta: Odbiór
- Dlaczego warto słuchać internautów
- Jak słuchać, aby Internet dostrzegł i docenił, że słuchamy
- Narzędzia nasłuchu – darmowe i komercyjne narzędzia do monitorowania społecznościowego internetu
7. Faza piąta: ocena efektów
- Metody pomiaru –związek z celami i założonymi grupami dotarcia
- Jak opisać efekty komunikowania się przez social media
- Narzędzia wspomagające pomiar – narzędzia do monitorowania internetu, systemy statystyk ruchu w poszczególnych źródłach, dedykowane narzędzia do pomiaru social media
8. Jak poznać świat social mediów i społeczności