Dlaczego znajomość Excela w firmie jest tak istotna?
Znajomość Excela wśród pracowników to swoiste być albo nie być dla firmy w dobie silnej konkurencji na niemalże wszystkich rynkach. Nic dziwnego – obsługa Excela to umiejętność, która w ogromnym stopniu wpływa na efektywność oraz wyniki pracy. Pamiętaj – konkurencja nie śpi. Myślisz, że pogłaszcze Cię po głowie i stwierdzi – „słuchaj, wiemy, że znajomość Excela wśród Twojej kadry raczkuje, lecz nie martw się. Poczekamy, aż nadrobią zaległości i wtedy zaczniemy konkurować jak równy z równym”? Mam nadzieję, że w to nie wierzysz, a jeśli tak jak najszybciej pozbądź się tych myśli.
MS Excel to zestaw narzędzi do sprawnego zarządzania dokumentacją, ofertami handlowymi, korespondencją – znajduje zastosowanie niemalże na każdym kroku – czy to w firmie, czy urzędzie, a nawet w gospodarstwie domowym. Bez jego znajomości profesjonalne oraz racjonalne zarządzanie jest niemal niemożliwe i… powie Ci to każdy ceniony menedżer.
Wiesz, co jest w tym wszystkim najgorsze? Znajomość Excela dla wielu pracowników to tylko jeden z punktów w CV. Wpisali, bo coś o nim słyszeli, coś tam potrafią w nim zrobić. Właśnie, tylko co? Potencjał Excela jest ogromny, więc „liźnięcie” tylko niektórych funkcji to jedynie początek długiej, miejscami krętej drogi. Jednak cenisz swój zespół. Ani myślisz, by kogokolwiek wyrzucić na bruk, lecz interes firmy jest równie ważny. Czy to nie idealny moment na profesjonalne kursy z obsługi Excela dla Twojej kadry?
Odkryj ofertę szkoleń jutra z MS Excel na różnych poziomach od Edukey. Słowo daję, wydajność Twoich pracowników wzrośnie, a Ty znajdziesz skuteczne rozwiązanie na problemy z efektywnością pracy. Uwierz mi, nauka programu Excel u profesjonalistów to czysta przyjemność i satysfakcja. A może zostaniesz nawet szefem roku?
Jak korzystać z Excela w firmie w drodze do przewagi konkurencyjnej
Co mówi praktyka? Niemalże większość firmowej dokumentacji rodzi się w Excelu. To zasługa skomplikowanych algorytmów obliczeniowych, które przekładają się na różnorakie funkcje. Dzięki nim Excel automatycznie przetwarza zgromadzone dane i na ich podstawie tworzy, m.in. tabele, wykresy i raporty, ułatwia rozliczanie faktur, przygotowanie bazy kontaktów oraz wiele innych czynności istotnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Excel to klucz do automatyzacji
Usprawnia wszelkiego rodzaju prace biurowe, począwszy od planowania, księgowości, kończąc na sprawozdawczości. Jednak nie jest na tyle inteligentne narzędzie, by wgryźć się w Twoją firmę i samodzielnie stworzyć dokumentację jakiej potrzebujesz. Bez odpowiednio wykwalikowanej kadry, dla której obsługa Excela to bułka z masłem, ani rusz.
Jest jeszcze inna opcja – czy dobra ocenisz samemu. Możesz zlecić przygotowanie profesjonalnych dokumentów firmie zewnętrznej. Jednak nie wszystko złoto co się świeci. Masz czas na monitoring i mozolną kontrolę ich działań – mailowanie, telefonowanie, osobiste wizyty oraz wystarczająco duży worek pieniędzy potrzebnych do realizacji takiej usługi? Myślisz, że warto? Czy nie lepiej po prostu przeszkolić własny personel, który będzie wiedział dokładnie czego potrzebujesz? To wszystko usprawni pracę w firmie – tu i teraz, na miejscu – bez potrzeby przekazywania cennych informacji na zewnątrz, a przede wszystkim bez ryzyka porażki.
Zostaw komentarz